آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۲۶
بین الملل
۲۳

شدیدترین تهدید پاکستان علیه امریکا

گروه بین الملل- در پی تشدید حملات امریکا به مناطق قبایلی پاکستان که اعتراض شدید ارتش و مردم این کشور را به دنبال داشته است، نمایندگان پارلمان این کشور تهدید کردند در صورت ادامه این حملات، پاکستان از جنگ امریکا علیه تروریسم خارج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احسان اقبال، قانونگذار مسلم لیگ (شاخه نواز) گفت: ما اکنون باید به کشورهای خارجی تفهیم کنیم که پاکستان این گونه حملات را تحمل نخواهد کرد و در صورت ادامه حملات، پاکستان خروج کامل از طرح مقابله با تروریسم را مد نظر قرار خواهد داد. شهباز شریف، سروزیر ایالت پنجاب نیز گفت: اقدامات ضدانسانی امریکایی ها، موجی از خشم و نفرت را برانگیخته است. همچنین چوهدری شجاعت حسین، رئیس حزب مسلم لیگ (شاخه قائد اعظم) خواستار برخورد قاطع دولت با امریکایی ها شد. در پی تازه ترین حملات امریکا به مناطق قبایلی در مرز پاکستان، ده ها تن با برپایی تظاهرات اعترا ض آمیز در این کشور، پرچم امریکا را به آتش کشیدند. حملات موشکی امریکا به منطقه وزیرستان در هفته های اخیر شدت یافته است. مقامات امریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند که جورج بوش، رئیس جمهوری امریکا در ماه ژوئیه (خرداد) گذشته، فرمان حملات مرزی بیشتر در پاکستان را به طور مخفیانه صادر کرد.

از تاریخ 13 اوت (23 مرداد) تاکنون دست کم هفت مورد حملات موشکی و نیز یک مورد حمله کماندوهای امریکایی با هلی کوپتر در مناطق مرزی پاکستان صورت گرفته است به طوری که مقامات پاکستانی اظهار می دارند در حمله اخیر 15 تن در مناطق قبایلی که دولت پاکستان کنترل اندکی در آنجا دارد، جان باختند.

این در حالی است که حملات ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان در وزیرستان شدت یافته و در 3 روز اخیر بیش از 92 عضو طالبان محلی کشته شده اند.