آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۲۶
ایران اقتصادی
۸

کوتاه از اقتصاد

عملکرد کمرنگ قرض الحسنه طلا

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: از ابتدای اجرای طرح قرض الحسنه مسکوکات طلا، تسهیلات زیادی پرداخت نشده و دلیل آن هم این است در یک سال گذشته به دلیل افت و خیزهای شدید قیمت جهانی طلااگر تسهیلات قرض الحسنه در سطح گسترده ای پرداخت می شد، قطعا دریافت کنندگان آن با زیان های هنگفتی مواجه می شدند. پیمان نوری در گفت و گو با ایسنا، ادامه داد: اخیرا پیشنهادی به بانک مرکزی ارائه کرده ایم که سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مسکوکات طلابه 30 میلیون ریال افزایش یابد که امیدواریم مورد موافقت قرار بگیرد.

بانک ها در خصوصی سازی رجا همکاری نمی کنند

مدیر عامل رجا گفت: عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده روند خصوصی سازی در این شرکت را با مشکل مواجه کرده است. محمود جعفری اظهار داشت: خصوصی سازی در شرکت رجا در حال انجام است ولی متاسفانه بانک ها از آمادگی لازم برخوردار نیستند و با توجه به روش های انقباضی بانک ها در ارائه تسهیلات هنوز این مشکلات رفع نشده است.

ویژگی های خوشه های صادراتی مورد حمایت اعلام شد

سازمان توسعه تجارت ایران در راستای عملیاتی کردن آیین نامه حمایت از خوشه های صادرات گرا از خوشه های دارای اولویت حمایت می کند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مهدی فتح الله، مدیرکل دفتر اموربنگاه های سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر گفت: برای هدفمند کردن حمایت های سازمان توسعه تجارت ایران و سرعت بخشیدن به توسعه خوشه های صادرات گرا، بر مبنای تصویب نامه کمیسیون اقتصاد در این خصوص، سازوکار اولویت بندی برای برنامه ریزی و حمایت از خوشه های صادرات گرا تدوین شده است. وی از جمله اولویت های تدوین شده برای حمایت از خوشه ها را پتانسیل صادراتی خوشه عنوان کرد و افزود: وجود زیرساخت های لازم برای توسعه شبکه، وجود اتحاد و انسجام در ارکان شبکه و بنگاه های خوشه و وجود قابلیت های مناسب در تامین، تولید و توزیع محصولات از دیگر ویژگی هایی است که سازمان توسعه تجارت ایران برای حمایت از خوشه های کسب و کار در اولویت قرار داده است.