آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۲۶
ورزشی
۲۱

بازی های پارالیمپیک

کناره گیری ایران ازرقابت های بسکتبال پارالیمپیک

گروه ورزشی هفتمین روز از بازی های پارالیمپیک 2008 پکن در حالی برگزار شد که تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در اعتراض به تغییر ناگهانی زمان دیدار با امریکا و جابه جایی زمان دیدار کانادا و رژیم اشغالگر قدس، از انجام این مسابقه خودداری کرد.

غفور کارگری سرپرست کاروان ورزشی کشورمان با اشاره به این که این اقدام مسئولان برگزاری مغایر با روح پارالیمپیک است، گفت: چنین استنباط می شود که آنها با این جابه جایی قصد داشتند اختیار تصمیم گیری در مورد بازی بعدی را از ما بگیرند. وی ادامه داد: پس از این تغییر ما سه نامه به رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر نوشته و مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم ولی متاسفانه آنها هیچ دلیل منطقی اعلام نکردند و به همین خاطر با وجود آمادگی بالایی که تیم کشورمان داشت از این مسابقه انصراف دادیم و بزودی نیز از این بابت ادعای خسارت خواهیم کرد.

در پی انصراف تیم کشورمان از بازی مقابل امریکا تیم ایران با نتیجه 20 بر صفر بازنده اعلام شد و در جایگاه هشتم قرار گرفت.

والیبال نشسته: پس از صعود تیم والیبال نشسته کشورمان به فینال بازی های پارالیمپیک 2008 پکن والیبالیست های کشورمان ساعت 18 فردا به وقت پکن به مصاف تیم بوسنی و هرزگوین قهرمان پارالیمپیک آتن می روند.

هادی رضایی سرمربی کشورمان با تاکید بر این که با شکست بوسنی قهرمان خواهیم شد افزود: این دیدار یادآور فینال پارالیمپیک آتن است که در آن بازی ما مغلوب شدیم اما این بار هم قسم شده ایم تا این تیم را شکست دهیم و از فرصت دو روزه ای که تا این مسابقه داریم برای آنالیز این تیم استفاده خواهیم کرد.

تیراندازی: پس از ناکامی تیرانداز کشورمان برای سکونشینی در بازی های پارالیمپیک پکن سرپرست تیم تیراندازی کشورمان از عملکرد تیم کشورمان ابراز رضایت کرد و گفت: ورزشکاران ما نسبت به پارالیمپیک گذشته بهتر کار کردند و حتی در این راه موفق به بهبود رکوردهای قبلی خود هم شدند.