آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۱
رسانه
۳

با اعلام مقررات جدید جشنواره فیلم فجر مشخص شد

لبخندجشنواره فجر به تله فیلم

گروه رسانه: تغییرات جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر تشریح شد.

حبیب ایل بیگی، مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با فارس به پرسش های پیرامون تحولات جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر پاسخ داد.بنا بر این گزارش، یکی از بارزترین تغییرات جشنواره امسال، این است که بخش مسابقه ویدئو سینما (مسابقه آثار ویدئویی بلند) به صورت مستقل برگزار می شود و در این بخش 2 سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به برگزیدگان اختصاص خواهد یافت.

ایل بیگی درباره این بخش گفت: این بخش اختصاص به کل آثار ویدئویی دارد. همچنین تمامی تله فیلم های تولید شده در شبکه های سیما، سیمافیلم، موسسه رسانه های تصویری و سایر آثار 90 دقیقه ای ویدئویی در این بخش رقابتی شرکت خواهند کرد.بنا بر این گزارش فیلم هایی با پروانه ساخت سینمایی که ابتدا به صورت HD ساخته و بعد تبدیل به فیلم 35 میلی متری می شوند، جزء این گروه محسوب نشده، در بخش سینمایی به نمایش درمی آیند.از تحولات دیگر جشنواره امسال، تغییر زمان ارائه فرم شرکت و ارائه نسخه فیلم به دفتر جشنواره است.

براساس مقررات عمومی جشنواره امسال، آخرین زمان تکمیل و تحویل فرم تقاضای شرکت در جشنواره سی ام مهرماه 1387 خواهد بود و آخرین زمان تحویل نسخه اصلی فیلم های پذیرفته شده 30 آذر 1387 اعلام شده است.