آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۱
ورزش
۱۸

کفاشیان هم دست به کار شد

تصمیم مسعود مرادی برای کناره گیری از لیگ برتر

گروه ورزش: وضعیت برای مسعود مرادی که روزی بهترین داور ایران محسوب می شد، به هیچ وجه جالب نیست.

پس از قضاوت او در جریان بازی پرسپولیس و مس کرمان که از دید کارشناسان جزو ضعیف ترین داوری های لیگ بود، مرادی تلفن همراه خود را خاموش کرد و دیروز هم با پرواز کویت، تهران را برای قضاوت بازی القادسیه و اوراواردز ترک کرد.

اما خبر جنجالی پیش از پرواز این داور به کویت این بود؛ کناره گیری مسعود مرادی از لیگ برتر. ظاهرا مرادی با حضور در فدراسیون، از مسوولان خواسته که از قضاوت در مسابقات داخلی کناره گیری کند. سعید مظفری زاده، داور بین المللی از جمله کسانی بود که در فدراسیون فوتبال مسعود مرادی را همراهی می کرد. او با تایید این موضوع می گوید: بله! او قصد ندارد فعلادر لیگ برتر داوری کند. البته این ماجرا در حد یک صحبت است و من فکر نمی کنم کمیته داوران به او اجازه بدهد که کنار بکشد. مرادی در شرایطی این تصمیم را گرفته که خیلی تحت فشار است. او در این چند روز شرایط بدی را تجربه کرده و طبیعی است که چنین تصمیمی گرفته باشد.

البته این احتمال وجود دارد که مرادی برای مدت کوتاهی در لیگ برتر قضاوت نکند، اما فعلادر غیاب رئیس کمیته داوران، نمی توان در این مورد نظر قطعی داد. عنایت که بشدت از سوی کارشناسان داوری به خاطر سفرهای خارجی اش مورد انتقاد قرار گرفته است، امروز از اسپانیا برمی گردد.

هیات 5 نفره به جای رئیس

به دنبال جنجال های اخیر داوری، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال از تشکیل یک هیات 5 نفره اداره کمیته داوران خبر می دهد: به منظور رشد و توسعه داوری فوتبال درکشور و جلوگیری از اشتباهات تاثیرگذار داوران در دیدارهای حساس، هیاتی 5 نفره کمیته داوران فدراسیون فوتبال را اداره خواهند کرد. با تشکیل این کمیته نظرات فردی درباره عملکرد داوران جای خود را به اجماع خواهد داد و این امر رشد و توسعه داوری فوتبال را به همراه خواهد داشت.