آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۱
ایران
۱۵

قاری بین المللی مصری:

محافل قرآنی حرم مطهر رضوی جوانان را جذب می کند

مشهد - خبرنگار جام جم: محافل انس با قرآن کریم در حرم مطهر رضوی تاثیر بسزایی در گرایش جوانان به مفاهیم قرآنی دارد.

محمود محمد شحات انور قاری بین المللی مصر با بیان این مطلب، حرم مطهر رضوی را بهترین مکان برگزاری نشست های انس با قرآن کریم دانست و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم تاثیر بسزایی در گرایش و جذب جوانان به مفاهیم قرآنی دارد.

وی با اشاره به دارالقرآن حرم مطهر و فعالیت های قرآنی آستان قدس رضوی، افزود: امروزه تمام جهان اسلام، کشورها و ملت های مسلمان بایستی با برنامه ریزی بیشتر، زمینه را برای جذب جوانان به مفاهیم قرآنی ایجاد کنند که در این زمینه آستان قدس رضوی قدم موثری را در نشر مفاهیم قرآنی در میان جوانان برداشته است. دانش آموخته رشته علوم دینی از دانشگاه الازهر مصر به چگونگی روند رو به گسترش علوم قرآنی میان جوانان اشاره کرد و گفت: تاثیری که مفاهیم قرآنی و برگزاری مسابقات و نشست های قرآن میان جوانان دارد، بدون شک تاثیری طولانی مدت را در جامعه اسلامی در پی خواهد داشت. از این رو برگزاری محافل قرآن، دعوت از اساتید برجسته قرآنی، پاسخگویی به سوالات قرآنی جوانان و اهدای جوایز در اماکن مذهبی باعث گرایش بیشتر جوانان به مباحث علوم قرآنی می شود و اساس و فلسفه برگزاری چنین همایش هایی باید نشر علوم قرآنی میان جوانان باشد.

وی خانواده را مهم ترین رکن در تربیت اسلامی دانست و گفت: خانواده قرآنی پایه و اساس روح قرآنی را بنیان می نهد و البته برگزاری چنین محفل ها و نشست هایی با جامعه قرآنی باعث گسترش و رشد فرهنگ علوم قرآنی می شود.