آرشیو سه‌شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۶۲۰
بورس - شرکت ها
۱۰

به منظور پذیرش و عرضه در بورس:«ملی حفاری شمال» افزایش سرمایه می دهد

فارس - پذیرش و عرضه سهام شرکت مشمول اصل 44 ملی حفاری شمال در بورس، منوط به اعمال افزایش سرمایه 87/4 میلیارد تومانی و ارائه مدارک موردنیاز شرکت بورس شد.

روز یکشنبه جلسه پیگیری فرآیند پذیرش سهام شرکت صدر اصل چهل وچهاری ملی حفاری شمال با حضور مسوولانی از سازمان خصوصی سازی، شرکت نفت، مدیران شرکت بورس و حفاری شمال برگزار شد.

بر این اساس مقرر شد اقدامات قانونی برای افزایش سرمایه مرحله دوم ملی حفاری شمال به میزان 4870 میلیارد تومان انجام و همزمان با تکمیل پرونده پذیرش این شرکت وابسته به وزارت نفت، مدارک مربوط به اداره ثبت شرکت و بورس ارائه شود.

این در حالی است که شرکت ملی حفاری شمال برای فراهم کردن زمینه پذیرش در بورس و سپس عرضه سهام باید تا 7 مهرماه مدارکی را به شرکت بورس ارائه کند.

براین اساس صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی 86، اسناد مالکیت زمین، ساختمان ها و دارایی های عمده شرکت به همراه برآورد ارزش های روز مربوطه، فهرست دعاوی حقوقی له یا علیه شرکت آخرین وضعیت و پیش بینی نتیجه دعوی اخذ و ارائه تعهد سهامدار عمده شرکت، برنامه کسب و کار، ارائه گزارش پیش بینی عملکرد حسابرسی شده برای سال مال منتهی به 30 اسفند 1387، فهرست دارندگان اطلاعات نهانی شرکت، اظهارنظر حسابرس در خصوص سیستم اطلاعات حسابداری و کنترل های داخلی شرکت، مصوبه هیات مدیره شرکت در خصوص اعلام سیاست تقسیم سود برای سال مالی 87، گزارش هیات مدیره به مجمع و آگهی تغییرات در روزنامه رسمی کشور از ابتدای سال 1386 تاکنون، ارائه تعهدنامه ناشران اوراق بهادار، تصویب اساسنامه شرکت مطابق اساسنامه نمونه شرکت های پذیرفته شده در بورس و ثبت سهام شرکت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، آخرین مفاصا حساب مالیاتی و برگه های تشخیص مالیات مربوط به دو سال مالی اخیر و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مالیاتی و امیدنامه تکمیل شده به شرکت بورس ارائه شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد گزارش مالی میان دوره ای حسابرسی شده 31 شهریور 86 حداکثر تا 30 مهرماه برای انجام حسابرسی به سازمان حسابرسی ارسال و رونوشت نامه مزبور جهت پیگیری به بورس و سازمان خصوصی سازی ارائه شود.