آرشیو پنجشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۶۲۲
بورس کالا
۱۵

از 10 مهرماه

غول های بزرگ فولاد آسیا، تولید را کاهش می دهند

گروه بورس کالا- به دنبال کاهش چشمگیر قیمت فولاد در جهان کارخانه های بزرگ آسیا از قبیل بائواستیل چین، نیپون استیل و پوسکو کره قصد دارند تولید خود را در اکتبر کاهش دهند. به پیش بینی تحلیل گران در اکتبر تولید ورق گرم در آسیا 5میلیون تن کاهش خواهد یافت.

بنابراین، کمبود عرضه می تواند موجب افزایش مجدد قیمت های فولاد در فصل چهارم شود. در این میان تعدادی از کارخانه های فولاد در چین نیز تولید خود را به دلیل کمبود تقاضا و افزایش قیمت مواد اولیه کاهش داده اند. شرکت نانجینگ استیل به دلیل کاهش 10درصدی قیمت ها، تولید خود را کاهش خواهد داد. ویسکو و تانگشان استیل نیز اعلام کاهش تولید کرده اند. از سوی دیگر گفته می شود بائواستیل به بهانه سرویس و تعمیر دستگاه های کارخانه، تولید خود را بدون اعلام قبلی کاهش داده است. قیمت شمش فولاد در LME طی یک ماه اخیر از 1200دلار به 520دلار رسیده است همچنین نرخ این کالادر بازارهای غیررسمی سقوط کرده است و از حدود 1100دلار به حدود 700دلار رسیده است.

کاهش 14درصدی تولید فولاد در اوکراین

به گزارش مرکز خدمات فولاد ایران، تولیدکنندگان فولاد در اوکراین تولید روزانه سنگ آهن و فولاد خود را تا 14 درصد در سپتامبر کاهش داده اند. دلیل این امر ضعف تقاضا در بازارهای جهانی است. دولت اوکراین هنوز آمار رسمی تولید فولاد این کشور را منتشر نکرده است، اما این وضعیت ضعیف بازار، حتما تاثیر بدی روی صنعت فولاد که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، خواهد گذاشت.