آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۷۷۰
صفحه آخر
۱۶

چهره ها

؟ساخت فیلمی توسط استیون سودربرگ با بازی مایکل داگلاس: استیون سودربرگ خالق آثاری چون «چه گوارا» و «کافکا» زندگی «لیبراس» پیانیست صاحب نام امریکایی را با نقش آفرینی «مایکل داگلاس» روایت می کند. این فیلم توسط شرکت فیلمسازی «برادران وارنر» تهیه و به تولید می رسد. ریچارد لاگراوانس نگارش این فیلمنامه زندگینامه یی را برعهده دارد.

؟لغو تمرینات نمایش محمود استادمحمد: محمود استادمحمد که قصد داشت دو نمایش «عکس خانوادگی» و «دیوار» را در تالار سنگلج به صحنه ببرد، از لغو شدن تمرین این دو نمایش خبر داد. او بیان جزئیات بیشتر در این زمینه را به زمانی دیگر موکول کرد. متن نمایش «دیوار» توسط شهرام کرمی نوشته شده بود و نمایشنامه «عکس خانوادگی» را استاد محمد خود نوشته بود.

؟ساخت مستند پیروز کلانتری درباره شعر و تهران: پیروز کلانتری، ارتباط شعر و تهران را در قالب فیلم مستند «در خیابان های ناتمام» به نمایش گذاشت. وی در این فیلم بیشتر شعر معاصر را مدنظر قرار داده و این نکته را در نظر گرفته که در این اشعار، فضای شهر تهران تا چه اندازه مورد توجه قرار گرفته شده است. کلانتری در ساخت این فیلم از کمک صاحبنظرانی چون حافظ موسوی، شهریار وقفی پور و عنایت سمیعی نیز بهره برده است.