آرشیو سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۴۳
اجتماعی
۶

مدیرکل گسترش وزارت علوم:دانشگاه های بزرگ دولتی در حال حاضر ظرفیت خالی ندارند

گروه اجتماعی - دانشگاه های بزرگ و مهم دولتی در حال حاضر ظرفیت خالی ندارند، چرا که با حداکثر ظرفیت خود برای کنکور 87 برای پذیرش دانشجو اقدام کرده اند.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم در گفت وگو با «ایسنا» درباره طرح افزایش ظرفیت 10درصدی کنکور گفت: این طرح در شرایط فعلی دانشگاه ها را از نظر اجرایی دچار مشکل خواهد کرد و اجرای این طرح به سرگردانی و حیران شدن ورودی های جدید می انجامد.

دکتر برزویی افزود: اگر چه عنوان شده که از طریق این طرح بین 1500تا 2 هزار دانشجوی جدید پذیرفته خواهند شد، با این حال این امر موجب می شود تا تعداد زیادی از پذیرفته شدگان جابه جا شوند که این مسئله در شرایط کنونی امکان پذیر نیست.

وی با بیان این که ماموریت دانشگاه های بزرگ تولید علم و توسعه علمی و تحقیقاتی است، اظهار کرد: اجرای این گونه طرح ها آنها را دچار مشکل خواهد کرد.

برزویی با اشاره به تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در سنوات گذشته، اظهار کرد: طی سال های گذشته تکمیل ظرفیت تنها در دانشگاه های غیرانتفاعی و مراکز دانشگاهی شهرستان های دور اجرایی می شد و دانشگاه های بزرگ و در رشته های پرطرفدار به هیچ عنوان ظرفیت خالی برای تکمیل ظرفیت وجود نداشت، امسال نیز وضع به همین گونه است و تکمیل ظرفیت تنها در دوره های شبانه دانشگاه های شهرستانها و دانشگاه های غیرانتفاعی در حال اجراست.