آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۰۲
اخبار کشور
۳

معاون توسعه حمل و نقل و سوخت کشور: سوخت بنزین تا سال 90 از سبد حمایتی دولت خارج می شود

سوخت بنزین تا سال 1390 از سبد حمایتی دولت خارج می شود.

کامران حاج نصراللهی معاون توسعه حمل و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در شانزدهمین نشست ادواری معاونین حمل و نقل و ترافیک کلان شهرهای کشور در اصفهان ضمن اعلام خبر فوق گفت: در همین راستا بایستی جایگزین های مناسب و مطمئنی برای بنزین در خودروهای کشور مشخص شود.

حاج نصراللهی افزود: با برنامه ریزی انجام شده موفق شده ایم خودروهای تولیدی را به سمت استفاده از گاز و یا سوخت های کم هزینه هدایت کنیم تا به این وسیله پس از خارج شدن بنزین از سبد حمایتی دولت، مردم با مشکلات عدیده ای مواجه نشوند.

معاون توسعه حمل و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان این که بهبود عبور و مرور در تمامی برنامه های توسعه حمل و نقل کشور پیش بینی شده است تصریح کرد: بهبود عبور و مرور با تاکید بر استفاده حمل و نقل عمومی و محدود کردن استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی در اولویت فعالیت های مربوط به کاهش ترافیک کشور قرار دارد.

وی از توسعه مراکز معاینه فنی به منظور کاهش آلودگی هوای کلان شهرها و شهرهای بزرگ خبر داد و افزود: علاوه بر توسعه مراکز معاینه فنی، اخذ جریمه از خودروهای فرسوده و پرمصرف نیز در صدر برنامه های ستاد مدیریت حمل و نقل و ترافیک و سوخت کشور به منظور کاهش آلودگی هوا قرار گرفته است.