آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۴۶
سیاسی
۳

معاون اول رئیس جمهور: گسترش روابط با آفریقا، اولویت اساسی ایران است

معاون اول رئیس جمهور کشورمان و رئیس جمهور زنگبار زمینه ها و بستر های جدید گسترش روابط دوجانبه در عرصه های زیربنایی، سیاسی، اقتصادی، خدمات و بهداشت را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پرویز داوودی درمذاکرات مشترک هیئت های عالی رتبه دو کشور ایران و زنگبار با اشاره به اینکه اولویت اساسی جمهوری اسلامی ایران گسترش و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با آفریقاست، گفت: در این زمینه تانزانیا و زنگبار به خاطر وجود علایق تاریخی و اشتراکات فرهنگی فراوان در اولویت اول قرار دارند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیشرفت هایی که در حوزه های گوناگون دارد، می تواند شریک مناسبی برای کشور زنگبار باشد، خاطر نشان کرد: دامنه وسیعی از زمینه ها و نیازها برای ارتقا و تعمیق روابط دوجانبه وجود دارد و برای اجرای آن آمادگی کامل داریم.

وی همچنین کمیسیون مشترک دو کشور را عاملی برای گسترش و تقویت روابط دوجانبه دانست و ابراز امیدواری کرد این کمیسیون بسترهای لازم برای گسترش روابط را به سرعت فراهم کند.

امانی عبید کرومه رئیس جمهور زنگبار نیز در این مذاکرات، روابط جمهوری اسلامی ایران و زنگبار را دیرینه و تاریخی دانست و با تاکید بر ارتقای روابط دوجانبه خواستار مشارکت ایران در طرح های توسعه زیربنایی، کشاورزی، بهداشتی و اقتصادی در کشورش شد