آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۴۶
شهرستان ها
۲۰

بهره برداری از آب شیرین کن 10 هزار متر مکعبی آغاز می شود

اهواز- خبرنگار رسالت:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با وارد مدار شدن آب شیرین کن 10 هزار متر مکعبی به همت عوامل اجرایی شرکت آبفای استان، آب شیرین وارد شبکه های توزیع خرمشهر شد.

محسن پویا با اشاره به اینکه آب شیرین کن خرمشهر، آب شیرین یا EC زیر 150 میکروموس را وارد شبکه های توزیع می کند افزود: آب شیرین کن خرمشهر به صورت آزمایشی وارد مدار شده و بزودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی ظرفیت اولیه آب شیرین کن شهرستان خرمشهر را 10 هزار متر مکعب عنوان کرد و اذعان داشت: این ظرفیت در فاز دوم تا 20هزار متر مکعب در شبانه روز قابل افزایش است.

رئیس هیئت مدیره آبفای خوزستان در توصیف روند توزیع آب شیرین کن گفت: آب شیرین کن خرمشهر به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق مخلوط کردن آب تصفیه خروجی وارد مخزن می شود و از طریق شبکه های توزیع در اختیار شهروندان خرمشهری قرار می گیرد.

پویا جمعیت شهرستان خرمشهر را 140 هزار نفر اعلام و خاطر نشان کرد: آب شیرین کن خرمشهر کل جمعیت شهری این شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

وی هزینه نصب و راه اندازی این آب شیرین کن را 7 هزار و 800 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار از محل اعتبارات عمرانی استان هزینه شده است.