آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۴۷
شهرستان ها
۲۰

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی: ساخت رواق دارالحجه شایسته ترین اقدام در طرح توسعه حرم مطهر رضوی است

مشهد- خبرنگار رسالت:

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان استان قزوین از رواق دارالحجه و طرح توسعه حریم حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

در این بازدید که علاوه بر آیت الله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مهندس سیدعلی اکبر طاهایی استاندار قزوین، و جمعی دیگر از مسئولان این استان حضور داشتند با روند ساخت این رواق آشنا شدند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی این رواق را یکی از بهترین، زیباترین و شایسته ترین اقدامات آستان قدس رضوی در طرح توسعه حریم حرم مطهر رضوی دانست و گفت: بنده کمابیش در جریان ساخت رواق دارالحجه بودم. این اقدام مهم خدمت بزرگی در جهت رفاه و بهره مندی زائران از فضای ملکوتی بارگاه منور امام رضا (ع) است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه آستان قدس رضوی در طرح توسعه حرم مطهر رضوی اقدامات با ارزشی داشته است، ساخت این رواق را نقطه عطف فعالیت های عمرانی و رفاهی بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) عنوان کرد.

وی در خصوص کیفیت و کمیت برنامه های فرهنگی حرم مطهر ثامن الحجج (ع) خاطرنشان کرد: تاثیرات کار فرهنگی در فضای مذهبی ماندگاری بیشتری دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه حجم و تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی آستان قدس رضوی در مقایسه با گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی یادآور شد: بدون تردید اقدامات موثر فرهنگی بسیاری طی سال های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برای بهره مندی زائران انجام شده است، لکن ظرفیت های بسیاری از این وجه در حرم مطهر رضوی وجود دارد که باید شناسایی و از آن استفاده شود.