آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۲
سیاسی
۲

سایه خبر

ضرب و شتم شماری از طلاب حوزه علمیه تهران در عراق

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران و شماری از طلاب این مدرسه علمیه، روز شنبه در بازگشت از سفر عتبات عالیات، از سوی نیروهای عراقی بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش رسا، کاروان زیارتی این مدرسه علمیه که متشکل از 40 طلبه مجرد و متاهل همراه خانواده هایشان بود، هنگام بازگشت از عتبات عالیات، با برخورد نامناسب و توهین آمیز سربازان عراقی در منطقه مرزی مهران روبه رو شدند.

در این برخورد که در خاک عراق صورت گرفت، 4 نفر از طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران بازداشت شدند و حجت الاسلام محمدرضا کرباسی، مدیر جامعه امیرالمومنین(ع) تهران نیز از سوی سربازان عراقی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، این افراد با دستان بسته از سوی نیروهای عراقی به بازداشتگاه هدایت و مورد ضرب و شتم و بازجویی 2 ساعته قرار گرفتند. در این میان 2 تن از طلاب این مدرسه علمیه نیز بشدت از ناحیه چشم و کمر مجروح شدند. این افراد پس از 2 ساعت با اخذ تعهد اجباری آزاد شدند.

جاسوسی موساد از ایران

سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) بتازگی با ایجاد پایگاه های ویژه در نزدیک مرز ایران با کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان، با به کارگیری و آموزش نیروهای محلی، قصد جاسوسی و اقدامات خرابکارانه علیه ایران را دارد.

به گزارش سایت تابناک، افراد فریب خورده اغلب از طبقات فقیر و محروم این کشورها هستند و با گذراندن دوره های ویژه جذب فعالیت های جاسوسی اسرائیل می شوند.