آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۲
سلامت
۵

رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران هشدار داد

اختلالات جنسی در 40 درصد زوج های ایرانی

گروه سلامت: نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد، در حال حاضر حدود 40 درصد زوج های ایرانی از اختلالات و ناتوانی های جنسی مزمن یا حاد رنج می برند.

دکتر محمدرضا نوروزی، رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران در آستانه برگزاری سمینار علمی آموزشی اختلال های جنسی مردان و زنان ویژه گروه مامایی کشور که اول آبان ماه در بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به ثبت سالانه حدود 800 هزار ازدواج در کشور می توان گفت هر سال حداقل حدود 200 هزار تن به تعداد بیمارانی که به نوعی دچار اختلالات جنسی مزمن یا حاد هستند اضافه می شود. به همین علت مشکلات جنسی زنان و مردان یکی از 5علت شایع طلاق در ایران است، حال آن که با اقدامات به موقع درمانی به راحتی می توان بسیاری از مشکلات این گروه از افراد جامعه را برطرف کرد و آنها را به زندگی عادی و طبیعی بازگرداند.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور در ادامه با تاکید بر این که اختلالات جنسی ریشه در مشکلات روحی یا بیماری های جسمی افراد دارد، تصریح کرد: برخی از بیماری ها از جمله ارضای جنسی زودهنگام در مردان همراه با افزایش سن، 20 تا 40 درصد افزایش می یابد. حال آن که حدود 40 درصد زنان جامعه نیز از بی میلی و سرد مزاجی رنج می برند که بخش عمده این بیماری ها قابلیت درمان دارویی دارند.

به گفته رئیس سمینار علمی اختلالات جنسی، یکی از مهم ترین علل شیوع این قبیل بیماری ها مراجعه دیرهنگام به متخصصان است. بنابراین به مردم بخصوص افراد مبتلابه مشکلات و ناتوانی های جنسی، بیماران دیابتی و مبتلایان به ناراحتی های روانی و حادثه دیدگان جسمی در سوانح مختلف توصیه می شود قبل از دیر شدن مراحل درمان، برای رفع مشکل مراجعه کنند.

گفتنی است علاقه مندان به شرکت در کنفرانس یک روزه اختلال های جنسی مردان و زنان ویژه ماماها می توانند با تلفن های 88525512 و 88525513 تماس بگیرند.