آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۲
فرهنگ و هنر
۱۶

براده ها

سالگرد آیت الله بروجردی

فارس: مراسم چهل و نهمین سالگرد آیت الله بروجردی، 23 مهرماه در مسجد اعظم قم برگزار می شود. این مراسم از سوی آستان مقدس حضرت معصومه (س)، هیات خادم الرضا(ع) و بیت آن عالم ربانی با سخنرانی حسین انصاریان برگزار خواهد شد.

تمبر باغ قلهک

ایسنا: به همت پیشکسوتان حماسه مقاومت خرمشهر قهرمان، تمبر حمایت از رفع اشغال باغ قلهک منتشر می شود، این تمبر در 3 سری و 6 قطعه طراحی شده و روی آنان کوتاه شدن دست انگلیس از نفت ایران به دنبال مبارزات ملت بزرگ ایران، لحظه اسارت تفنگداران دریایی انگلیس در آب های خلیج فارس و نمایی از باغ قلهک نقش خواهد بست.

جایزه داستان طهران

جام جم: پس از برگزیده شدن مهدی مظاهری در جایزه شعر مهرماه طهران، داستان «تاپو» نوشته بهاره الله بخش نیز برگزیده نخستین جایزه ادبی داستان طهران در مهرماه شد.

سنایی و نوپردازان

فارس: محمد بقایی (ماکان) فردا ساعت 30/16 در فرهنگسرای ملل درباره تاثیرپذیری شاعران نوپرداز از اشعار و اندیشه های سنایی غزنوی سخنرانی می کند.

اصالت در موسیقی

خبرگزاری شهر: دهمین نشست از سلسله نشست های هنرمندان و پژوهشگران موسیقی دستگاهی ایران 24 مهرماه در مجموعه فرهنگی هنری آسمان با موضوع حفظ اصالت در اجرای موسیقی دستگاهی برگزار می شود.

طنز رفیع

ایسنا: مجموعه نثرهای طنز رضا رفیع با نام «خنده جام» بزودی در قالب کتابی مستقل منتشر می شود. این مجموعه طنزهای چند سال اوست که در روزنامه جام جم منتشر شده است.

عشق ازلی با صدای آغاسی

فارس: محمدجلیل عندلیبی، آهنگساز از انتشار آلبوم «عشق ازلی» با صدای زنده یاد محمدرضا آغاسی خبر داد که بزودی در بازار موسیقی منتشر می شود.

حافظ خوانی

جام جم: سلسله نشست های حافظ خوانی سه شنبه های هر هفته در دانشکده علوم دانشگاه تربیت معلم برگزار می شود.

100 کتابخانه روستایی

مهر: به مناسبت صدمین سال کشف نفت در مسجد سلیمان 100 باب کتابخانه روستایی در استان خوزستان ساخته می شود.

هنرهای سنتی

جام جم: موسسه آموزش عالی سوره با همکاری فرهنگستان هنر همایش «آداب معنوی در هنرهای سنتی» را 20 آبان ماه برگزار می کند.

کنسرت کامکارها

مهر: کنسرت گروه کامکارها روز 25 مهر در تالار بزرگ کشور برگزار می شود.