آرشیو چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۴
فرهنگ و هنر
۱۶

صفارهرندی:دست راویان و نویسندگان دفاع مقدس را باید بوسید

گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کوتاهی در قبال نگارش تاریخ صحیح دفاع مقدس می تواند به این فاجعه منجر شود که برخی در کمین نشسته ها با تاریخ سازی های کینه توزانه، واقعیات جنگ را وارونه جلوه دهند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صفارهرندی با اشاره به غفلت های صورت گرفته در انعکاس ابعاد مختلف دفاع مقدس، بر ضرورت جبران غفلت ها در بازخوانی صحیح تاریخ دفاع مقدس تاکید کرد.

وی که در مراسم رونمایی مجموعه کتاب های تقویم تاریخ دفاع مقدس سخن می گفت، اظهار کرد: واقعیت این است که همین مقدار غفلت، سبب شده تا بسیاری از گنجینه ها و اسرار دفاع مقدس از دست برود و بسیاری از حرف های مستتر در دل حماسه سازان با از دست رفتن آن قهرمانان، جامعه بویژه نسل جوان از شنیدن آن بی بهره بمانند.صفارهرندی افزود: تصویری که نسل جوان از دفاع مقدس در ذهن خود می پرورد، برگرفته از گفته های ماست و اینجاست که باید دست و قلم کسانی را که روایت صحیح از جنگ را بازگو می کنند و می نویسند و نیز دست حامیان این عرصه را بوسید.

وی با بیان این مطلب که روایت صحیح از دفاع مقدس، کار بزرگی است که می تواند از ارزش های وجودی یک ملت صیانت کند، افزود: انعکاس واقعیات زیبای دفاع مقدس، حق نسل های آینده است و این بخش از تاریخ باید همانند میراث فرهنگی از آن پاس داشته شود.در این مراسم همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 8 سال دفاع مقدس، فرهنگ عظیمی را رقم زد که تلالوی آن در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران می درخشد.

امیرسرتیپ پوردستان افزود: مجموعه کتاب های تقویم تاریخ دفاع مقدس که یک مجموعه 81 جلدی است و در نوع خود می تواند بی نظیر باشد، در دست تهیه است؛ از این مجموعه 10 جلد به چاپ رسیده و 29 جلد دیگر هم در حال تدوین است.

مراسم رونمایی از مجموعه کتب تقویم تاریخ دفاع مقدس دوشنبه شب با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، روح الله حسینیان، نماینده مجلس و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و صفارهرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.