آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۰۹
شهرستان ها
۱۱

نخستین جشنواره ملی زرشک در قاینات افتتاح شد

قاین - خبرنگار کیهان:

مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره زرشک با قرائت پیام دکتر احمدی نژاد در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات برگزار شد.

«دکتر احمدی نژاد» در پیام خود به نخستین جشنواره ملی یاقوت سرخ، پاییز قاینات را جذاب و همراه رویش گلهای ارغوانی و درختان بسیار زیبا و مقاوم توصیف کرد که یادگار گذشتگان و کشاورزان مومنی است که با سخت کوشی و تلاش این میراث را حفظ و حراست کرده اند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزاری جشنواره ملی یاقوت سرخ در قطب تولید زرشک را ابتکاری نو و قابل تقدیر برای ارج نهادن به زحمات کشاورزان و بازشناسی جایگاه ویژه این محصول دانست و گفت: نام قائنات با دو محصول مفید و ارزشمند زعفران و زرشک گره خورده است و باید از تلاش و فداکاری تولیدکنندگان آن تشکر و قدردانی شود.

دکتر احمدی نژاد در ادامه پیام خود تلاش خستگی ناپذیر کشاورزان را سبب افزایش ثروت ملی عنوان کرد و آموزش تولیدکنندگان را در افزایش کیفی و کمی تولید، اعمال مدیریت صحیح، ایجاد و گسترش ایستگاهها و مراکز تحقیقاتی زرشک و زعفران را خواستار شد.

طاهری دبیر اجرایی جشنواره در گزارشی عمر درختچه زرشک در قاینات را 200 سال عنوان کرد و گفت 50 درصد باغات شهرستان با 6000 هکتار سطح زیرکشت 9000 تن تولید سالانه زرشک دارد که با 6000 فرصت شغلی 15000 هزار خانوار از مزایای آن برخوردار هستند.

دبیر اجرایی جشنواره در ادامه خواستار احیا و سرمایه گذاری در توسعه صنعت فرآوری، بسته بندی، تسریع در ایجاد ایستگاه تحقیقات زرشک و دوره های کاردانی فرآوری و صنعت زرشک بعنوان مصوبات سفر دولت در پایتخت تاریخی این دو محصول شد.