آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۷
جامعه
۱۷

آمار مصرف کنندگان مواد مخدر به 8/1 میلیون نفر می رسد

گروه جامعه: سرپرست مرکز تحقیقات سوءمصرف و وابستگی به مواد مخدر گفت: بر اساس طرح بررسی وضعیت سریع که در سال گذشته انجام شده است، آمار مصرف کنندگان مواد مخدر یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 800 هزار نفر تخمین زده شده است.

به گزارش مهر، علی فرهودیان در این باره گفت: با توجه به جمعیت جوان کشور، بیشترین آمار معتادان مربوط به جوانان و نوجوانان است.

سرپرست مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد مخدر و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در بیان علل گرایش افراد به اعتیاد عنوان کرد: عواملی از جمله فقر، تحصیلات پایین، وجود اختلالات شخصیتی و مشکلات خانوادگی مانند طلاق تاثیر بسیار زیادی در بروز اعتیاد دارد.

فرهودیان در ادامه توضیحاتی را در ارتباط با مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد مخدر ارائه کرد و گفت: این مرکز تنها و اولین مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد کشور است و به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ارائه طرح های کلان ملی، آموزشی و پژوهشی در زمینه معضل اعتیاد فعالیت می کند.

و در پایان تصریح کرد: مساله اعتیاد در کشورهای مختلف وجود دارد و از آنجا که وجود اعتیاد در هر جامعه ای با اقتصاد، فرهنگ و سیاست آن گره خورده بنابراین لازم است تا تمامی دستگاه ها در رفع این معضل بسیج شوند.