آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۵۳
سیاسی
۲

هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس حزب الدعوه عراق: مرجعیت عراق و دین اسلام ضامن و مدافع منافع ملت عراق است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار دکتر ابراهیم جعفری، رئیس حزب الدعوه عراق؛ تامین منافع مردم این کشور را نیازمند وحدت همه گروه های سیاسی و قومیتی این کشور عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور مردم عراق در صحنه را نشانگر رشد آگاهی و توجه به مسائل اساسی این کشور بیان کرد و افزود: مردم عراق خواهان به دست گرفتن سرنوشت خود و حفظ استقلال اساسی این کشور هستند و تهدیداتی را که علیه این دو موضوع شکل گیرد به خوبی درک می کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرجعیت عراق و دین اسلام را ضامن و مدافع منافع ملت عراق خواند و گفت: شخصیت های تاثیرگذار مذهبی و سیاسی عراق دفاع از حقوق مردم این کشور را مهمترین وظیفه خود در شرایط خطیر فعلی بدانند و اجازه ندهند آسیبی متوجه این کشور شود. هاشمی رفسنجانی حضور نیروهای اشغالگر در عراق را مهمترین عامل ناامنی در این کشور و منطقه عنوان کرد و گفت: شعار مبارزه با تروریسم و ایجاد دموکراسی که بهانه اشغالگران برای حمله به عراق بود امروز برای ادامه اشغال کارایی ندارد و دروغ بودن آن به اثبات رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم جعفری رئیس حزب الدعوه عراق نیز در این دیدار وضعیت مردم این کشور را سخت ولی در حال تغییر و رو به پیشرفت عنوان کرد و گفت: مردم عراق خواهان به دست گرفتن سرنوشت خود و اداره امور بر اساس دین اسلام هستند.