آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۵۳
اقتصادی
۴

وزیرنیرو درگفتگو با ایسنا: تامین سوخت نیروگاه ها مهمترین دغدغه وزارت نیرو است

وزیر نیروبا اشاره به نزدیک شدن فصل سرما گفت: مهمترین دغدغه وزارت نیرو در حال حاضر تامین سوخت نیروگاه هاست وباید در این زمینه فکر اساسی کرد.

سید پرویز فتاح درگفتگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت بارندگی در سال جاری و سال های آتی در کشور گفت: وضع آب در کشور در حالت خوب و مناسبی نیست.

وی ادامه داد: با وجود بارش در نیمه شمالی در روزهای گذشته بازهم کشور از بی آبی رنج می برد و نیمه جنوبی کشور بازهم در خشکسالی است.

وزیر نیروهمچنین اظهار کرد: با اختصاص آب سدهایی که بر روی رودخانه های استان های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان زده شده فقط حدود600 میلیون متر مکعب به آب دریاچه افزوده می شود ولی دریاچه ارومیه برای بهبود وضعیت، حدود شش میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما حاضریم دریچه تمامی سدها را باز کرده و به سمت دریاچه ارومیه هدایت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی در جهت کاهش مشکلات دریاچه ارومیه تصریح کرد: حدود90 درصد منابع آبی استان ها در بخش کشاورزی مصرف می شود که با توجه ویژه به این بخش و کاهش مصرف بی رویه می توان میزان منابع آبی مورد استفاده برای احیای دریاچه ارومیه را افزایش داد.

فتاح آبیاری قطره ای و تحت فشار در مزارع و باغات را یکی از راه حل های کاهش مصرف آب در کشور دانست و افزود: باید با ترویج استفاده از روش های نوین، مصرف آب را در جهت بهبود وضعیت آبی کشور کاهش داد.