آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۸
صفحه اول
۱

افزایش 30 عمل جراحی به فهرست تعهدات سازمان های بیمه گر

گروه جامعه: مدیرکل بیمه های درمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد: با اضافه شدن جراحی هایی همچون زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، کلیه و مجاری ادراری، اعمال جراحی (با تعرفه جهانی) از 60 به 90 مورد جراحی شایع افزایش یافت.

حمیدرضا سفاری در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به روند تعرفه گذاری جهانی (گلوبال) در اعمال جراحی، افزود: در این روند، متوسطی از هزینه های بیمارستانی یک خدمت جراحی واحد در سرفصل های مختلف همچون بیهوشی، هتلینگ، هزینه های جراحی، کمک جراح، 50 درصد اتاق عمل، 6 درصد خدمات پرستاری و سایر فصول محاسبه می شود و تعرفه قابل پرداخت به مراکز به دست می آید.

به گفته وی، به این ترتیب تعرفه به دست آمده هر ساله اعمال می شود و ملاک عمل قرار می گیرد.

مدیرکل بیمه های درمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی یادآورشد: هم اکنون روند تعرفه گذاری گلوبال درباره 60 عمل جراحی شایع اجرا می شود که براساس مصوبه شورای عالی بیمه، قرار است این تعداد به 90 مورد افزایش یابد.

وی درخصوص محاسن محاسبه تعرفه ها به صورت سرجمع، تصریح کرد: سرعت در رسیدگی به اسناد بیمارستانی، جلوگیری از تحمیل هزینه های بی مورد، کاهش مصرف دارو و تجهیزات پزشکی، اقدامات پاراکلینیکی، کاهش تعداد کارشناسان در امر رسیدگی به اسناد پزشکی و ارسال نکردن ضمایم صورتحساب، از محاسن تعرفه ها به صورت گلوبال محسوب می شود.

سفاری با بیان این که هم اکنون 25 تا 35 درصد از پرونده های بیمارستانی سازمان های مختلف بیمه ای بر اساس تعرفه های گلوبال محاسبه و پرداخت می شود، تاکید کرد: پیش بینی می شود با اضافه شدن 30 عمل جراحی جدید به فهرست تعرفه های گلوبال،40 تا 45 درصد به میزان پرونده های جراحی های شایع بیمارستان های طرف قرارداد سازمان های بیمه گر اضافه شود.