آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

مرجع قلابی از دربار فرعون سر درآورد

رژیم های مرتجع مصر و سعودی برای جبران شکست های سنگین آمریکا در عراق، به مرجع سازی دروغین روی آورده اند.

در این باره سایت سعودی العربیه، حسن المؤید رئیس گروه «جریان میهنی» (مقیم اردن) را «مرجع شیعی عراق»! معرفی کرد و از ملاقات وی از مصر به دعوت وزیر خارجه این کشور با محوریت مخالفت با نفوذ ایران خبر داد.

العربیه که دشمنی آشکارش با جریان شیعی و سنی مبارز در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملا آشکار است، نامبرده را یکی از «برجسته ترین مراجع شیعه» معرفی می کند و ضمن گفت وگوی تلفنی از قول وی می نویسد: بازدید از کشور مصر بنا بر دعوت رسمی آقای احمدالحفیظ وزیر خارجه مصر صورت گرفت. طی این دیدار ملاقات هایی با وزیر خارجه و مقامات این وزارت خانه و همچنین برخی از مقامات دیوان ریاست جمهوری مصر داشتم.

حسن المؤید همچنین به العربیه گفت: ما روی فعال کردن نقش کشورهای جهان عرب در عراق، بررسی خطر نفوذ ایران، و ایجاد راه های جلوگیری از آن، بحث کردیم، و هدف اساسی دیدار من از مصر، بحث مسائل سیاسی بود، و در جدول دیدارم، بحث مسائل مذهبی مطرح نبود.

العربیه در پایان نوشت: «آیت الله مؤید مخالف آن است که وی را مرجع شیعی خطاب کنند. وی می گوید من به عنوان رئیس جنبش میهنی عراق و یک مرجع دینی و نه شیعی عمل کرده و مخالف چسباندن صفت فرقه ای]!؟[ به خود هستم زیرا خارج از دایره تنگ فرقه گرایانه عمل می کنم.»