آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

نمایش قدرت به شیوه احمدی نژاد، خاتمی و کروبی

نویسنده نشریات زنجیره ای توقیف شده و همکار «شهروند امروز» تاکید کرد: زهی خیال باطل است که کسانی بپندارند احمدی نژاد پایگاه اجتماعی ندارد.

اکبر منتجبی در وبلاگ خود می نویسد: اگر خاتمی همایشی با حضور سیاستمداران خارجی برگزار کرد و کروبی سیاستمداران ایران و دیپلمات های ریز و درشت را به میدان حزبی خود فراخواند، نمایش قدرت ضلع سومی نیز داشت که بسیاری از دوستان آن را با سکوت توام کردند و آن سفری بود که محمود احمدی نژاد به گیلان کرد و ریز و درشت را به خیابان کشاند تا به کسانی چون من و دیگرانی که می گویند او با ریزش آرا مواجه شده یادآور شود که همچنان پایگاه دارد و هستند خیل کسانی که او را همچنان بر دیگران ترجیح می دهند.

وی همچنین وضعیت خاتمی را مشابه هاشمی رفسنجانی دانسته و به نقل از گفته هاشمی به خانواده و اطرافیانش می نویسد: شرکت من در انتخابات مانند کوهنوردی است که یکبار قله ای را فتح کرده و حالادوباره می خواهد فتح کند. من یک بار از این قله بالارفته ام و فتح دوباره آن سخت است.

منتجبی می نویسد: این سخن هاشمی را مرتبا این روزها یادآور می شوم و از همین باب می دانم وقتی فتح آن قله برای هاشمی تنها سیاستمدار زبردست ایران سخت است برای خاتمی بسیار سخت تر و گران تر خواهد بود.

نویسنده شهروند امروز می افزاید: اگر خاتمی تصمیم به فتح دوباره قله دارد باید به سؤالات جدی پاسخ دهد. او از همه برایم محبوب تر است اما چرا نباید از او بپرسم که فتح دولت چه ارزشی دارد وقتی نمی توانیم حتی تپه ای را فتح کنیم؟ چرا باید راهی را که رفتیم و به نتیجه نرسیدیم، این بار هم برویم؟ و غم انگیزتر آن که می گویند این بار هیچ کس نباید توقعی از خاتمی داشته باشد. چرا نباید داشت؟ و چرا باید سکوت کرد و سخن نگفت و پرسش نکرد؟ مگر قرار است به قدرت بروید که تنها پست و وزارت بگیرید؟ چرا نباید توقع داشت در حالی که با او یک بار این مسیر را رفتیم و نتیجه نگرفتیم.