آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
اخبار کشور
۳

یک روزنامه آلمانی: ایرانی ها در موضوع هسته ای متحد و یکپارچه اند

یک روزنامه آلمانی در گزارشی اعلام کرد که مردم ایران شاید در برخی مسائل با هم اختلاف نظر داشته باشند اما در موضوع هسته ای هماهنگ و یکپارچه هستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه «زودویچه سایتونگ» در گزارشی با عنوان «حمایت از احمدی نژاد» به برنامه هسته ای ایران پرداخت و نوشت:ایرانی ها به نقش انرژی هسته ای در آینده جهان بسیار واقف بوده و علاقمندند در این عرصه بازیگر مهمی باشند. این روزنامه افزود: ایرانی ها علاقه مندند فرزندانشان در یک کشور مدرن و توسعه یافته زندگی کنند و برنامه هسته ای مسیر حرکت ما به سمت توسعه یافتگی است.

در ادامه این مطلب آمده است: دولت ایران در صورت قبول توقف فعالیت های هسته ای به دلیل فشارهای بین المللی، باعث توقف کشور از رسیدن به توسعه خواهد شد.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشته است: خیلی ازایرانی ها از سیاست قاطع رئیس جمهوری این کشور در کسب انرژی هسته ای حمایت می کنند. در این مطلب با اشاره به تحریم های بین المللی علیه ایران آمده است: با وجود همه این مشکلات ظاهرا موضوع هسته ای برای مردم ایران یک غرور ملی شده است.

این گزارش افزوده است: شاید بیشتر مردم در تهران، شیراز یا اصفهان در مورد سیاست اقتصادی دولت دید انتقادی داشته باشند، ولی آنان در مساله هسته ای یکپارچه و متحد هستند.