آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
اخبار کشور
۳

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

و در 16 نقطه از کشور پیکرهای مطهر 49 شهید دوران دفاع مقدس تشییع می شود

رئیس فرهنگ و معارف-

همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق(ع) پیکرهای مطهر 49 شهید دفاع مقدس در 16 نقطه از کشور تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش کیهان، این شهدا مربوط به عملیات محرم، والفجر مقدماتی، والفجر 1، مسلم بن عقیل، کربلای 6، خیبر، بدر، والفجر 6، عاشورا و تک دمن در سال 1367 هستند که به ترتیب در مناطق عملیاتی شرهانی، فکه، چم هندی، سومار، جزیره مجنون، شرق رودخانه دجله، چیلات، میمک و زبیدات تفحص شده و روز شنبه تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

بنابراین گزارش، از این شهیدان تعداد 16 شهید، شناسایی شده اند که به زادگاه خود در شهرهای آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، قائمشهر، نکا در استان مازندران و شهر گرگان منتقل شده و در همان جا به خاک سپرده می شوند.

همچنین به گفته سردار میرفیصل باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، شهیدان گمنام با درخواست عموم مردم و مسئولین دو شهر و دانشجویان و اساتید 7 دانشگاه کشور به این شرح تشییع و تدفین خواهند شد. دانشگاه علوم پزشکی کاشان و شهر چرمهین شهرستان لنجان در استان اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی همدان و دانشگاه ملایر در استان همدان، دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری، دانشگاه علوم پزشکی ساری در استان مازندران، دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز در استان آذربایجان شرقی، شهر بنک شهرستان کنگان در استان بوشهر.

به گزارش خبرنگار ما، مراسم تشییع سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تهران نیز ساعت 9 صبح روز شنبه چهارم آبان ماه از محل دانشگاه تهران به سوی دانشگاه تربیت مدرس برگزار و پس از وداع قشرهای مختلف مردم با شهدا در همین دانشگاه دفن خواهند شد.