آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
اخبار کشور
۱۴

وزیر نفت: زمستان امسال مشکلی در تامین گاز مردم نداریم

رشت - خبرنگار کیهان:

وزیر نفت گفت: برای زمستان امسال افزون بر 70 میلیون متر مکعب گاز بیشتر از سال قبل به شبکه ملی گاز کشور تزریق می شود.

مهندس «غلامحسین نوذری» در حاشیه جلسه مدیران صنعت نفت رشت به خبرنگاران گفت: امسال با توجه به پیش بینی های انجام شده اقدامات لازم برای تامین گاز مورد نیاز کشور در فصل زمستان صورت خواهد گرفت.

وی اصلاح و تقویت خطوط ملی گازرسانی برای پایداری بیشتر خطوط و انجام اصلاحات در شبکه ملی گاز را از جمله اقدامات انجام شده دانست و با اشاره به منابع تامین گاز کشور گفت: در این راستا راه اندازی فازهای 9 و 10 گاز کشور را در برنامه داریم که حدود 50 میلیون متر مکعب گاز را به شبکه گازی کشور تزریق خواهد کرد. وی افزود: فاز 9 اخیرا به مرحله راه اندازی رسیده است که پس از آن فاز 10 راه اندازی می شود.

مهندس نوذری در ادامه خاطرنشان ساخت: همچنین حدود 20 میلیون متر مکعب گاز نیز از طریق شرکت نفت مناطق مرکزی قبل از فصل سرما به شبکه ملی گاز تزریق می شود که در مجموع امسال زمستان افزون بر 70 میلیون متر مکعب گاز بیشتر از سال گذشته در شبکه خواهیم داشت که با همکاری مردم و انجام صرفه جویی پیش بینی می شود زمستان امسال کمبودی از بابت مصرف گاز در کشور نخواهیم داشت.

وی با اشاره به احداث پالایشگاه و یا یک واحد پتروشیمی در استان گیلان از طریق بخش خصوصی به عنوان یکی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان گفت: وزارت نفت برای احداث این مجتمع اعلام آمادگی کرده است اما مشکلاتی از جمله تهیه زمین مورد نیاز و مسائل مربوط به محیط زیست در اجرای این پروژه وجود دارد.

وزیر نفت درباره تغییر در وضعیت سهمیه بندی بنزین و دیگر فرآورده های نفتی گفت: استفاده از کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین ادامه خواهد داشت.