آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
اخبار کشور
۱۴

سازمان ملل: ایران در فقرزدایی، بهداشت و آموزش موفق بوده است

سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران را در اجرای اهداف توسعه هزاره به ویژه در زمینه کاهش فقر، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان موفق اعلام کرد.

به گزارش ایرنا «اوسبی گنوت» هماهنگ کننده آژانس های سازمان ملل در ایران دیروز به مناسبت شصت و سومین سالروز تاسیس سازمان با بیان این که سازمان ملل از دهه 1950 میلادی در ایران حضور دارد و 17 نمایندگی این سازمان فعالیت های مربوط به سازمان ملل در ایران را عهده دار هستند اهداف سازمان ملل در کشورمان را به ترتیب مبارزه با مواد مخدر، کمک به آوارگان، توسعه پایدار، مدیریت بلایا و تسهیل انتقال فناوری اعلام کرد.

وی که در دفتر این سازمان در تهران سخنرانی می کرد در عین حال ادعا کرد: در برخی از زمینه ها از جمله فقرزدایی در مناطق محروم، توانمندسازی زنان، محیط زیست و مبارزه با ایدز این پیشرفت ها در سطح اهداف تعیین شده در برنامه توسعه هزاره نبوده است.

هماهنگ کننده آژانس های سازمان ملل در ایران که در جمع این نمایندگان با خبرنگاران سخن می گفت همچنین پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز تاسیس این سازمان را قرائت کرد.

در این پیام از تغییرات آب و هوایی، گسترش بیماری، سلاح های کشتار جمعی و تروریسم به عنوان تهدیدات فرامرزی یاد شده است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین نگرانی عمیق خود را از بحران مالی جهانی ابراز داشته و تصریح کرده که جامعه جهانی متعهد به کمک به فقیران جهان هستند.