آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
اخبار کشور
۱۴

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دولت نهم 1070مجوز برای انتشار مطبوعات صادر کرده است

ارومیه- خبرنگارکیهان:

تاکنون 3470مجوز برای انتشار نشریات صادر شده که از این میزان 1070مجوز در سه سال فعالیت دولت نهم صادر شده است.

علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های فعال آذربایجان غربی ضمن اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه یک سوم مجوزهای صادره در کشور برای نشریات در دولت نهم اتفاق افتاده است ادامه داد این جفا به دولت نهم است که برخی گروه های سیاسی و جراید صحبت از عدم همراهی این دولت با مطبوعات را مطرح می کنند.

ملکیان یادآور شد: رویکرد دولت در زمینه نشریات همانند دیگر مسایل اقتصادی توجه به استان ها و نقاط محروم کشور است و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام گرفته است. وی گفت: مهمترین دلیل عدم موفقیت روزنامه ها در کشورمان، وابستگی های حزبی و جناحی است.

وی افزود: زمانی که روزنامه ها به رسالت اطلاع رسانی خود اهمیت ندهند بین آنها و مخاطب شکاف ایجاد می شود که همین موضوع در روزنامه های کشورمان به وفور مشاهده می شود. وی با اشاره به اینکه فرهنگ روزنامه خوانی در کشور جانیفتاده ادامه داد: این موضوع همراه با بی توجهی رسانه ها به ذائقه و سلیقه های افراد مختلف جامعه و عدم ایجاد ارتباط بین مخاطب و رسانه از دلایل دیگر موفق نبودن مطبوعات در کشور است. ملکیان از برخی انتقادها به دولت نهم در رابطه با صدور مجوز نشریات انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی دوستان ناآگاه و افراد مغرض در نشریات مطلب می نویسند و اعلام می کنند که دولت نهم نگاه سازنده و رویکرد موافقی نسبت به مطبوعات ندارد که این اظهارات صددرصد غیرواقعی است.

وی با بیان اینکه ایران از نظر کمیت در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد، اضافه کرد: ایران از نظر تعداد نشریات جزو 10کشور اول دنیا است، اما از نظر مخاطب و سرانه مصرف در وضعیت مطلوبی قرار نداریم. وی در ادامه گفت: آذربایجان غربی از دیرباز مهد فرهنگ، تمدن و اندیشه بوده است و امروز نیز باید برای انتشار روزنامه پیش قدم شود.