آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
اخبار ورزشی
۱۳

با شکست تیم ژاپن در فینال نوجوانان والیبال قهرمان آسیا و جهانی شدند

تیم والیبال نوجوانان کشورمان در دیدار پایانی مسابقات قهرمانی آسیا با غلبه بر ژاپن برای چهارمین بار عنوان نخست این رقابت ها را از آن خود کرد.

دیدار نهایی هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا عصر دیروز در سالن «سوگات ایندور» کلمبو با برتری تیم کشورمان مقابل ژاپن به پایان رسید.

در این دیدار شاگردان «یوتساست کوویچ» در سه گیم متوالی و با نتایج (25 بر 19)، (25 بر 13) و (25بر 17) مقابل ژاپن به برتری رسیدند و برای چهارمین بار بر سکوی نخست آسیا ایستادند.

والیبالیست های نوجوان کشورمان که در گروه B مرحله مقدماتی این مسابقات نیز شکست 3 بر یک را به ژاپن تحمیل کرده بودند روز سه شنبه با غلبه بر هند و صعود به مرحله نهایی مسابقات سریلانکا مجوز شرکت در پیکارهای جهانی 2009 ایتالیا را به دست آورده بودند.

تیم والیبال نوجوانان کشورمان که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات شرکت کرده بود، در رقابت های 2001 اصفهان و 2005 تهران نیز بالاتر از حریفان خود و در رده نخست ایستاده بود. این تیم همچنین عنوان نایب قهرمانی پیکارهای 2003 هند را در اختیار دارد.

تیم والیبال نوجوانان ایران با کسب مدال طلای هفتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا اقتدار خود را در صدر جدول بهترین های آسیا تثبیت کرد.