آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
شهرستان ها
۱۱

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در همایش هنرمندان بسیجی گیلان:

کار هنرمند دریافت پیام آسمانی و تحویل آن به زمینیان است

رشت- خبرنگار کیهان:

با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور نخستین همایش سراسری هنرمندان بسیجی استان گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

در این همایش دکتر قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص هنر گفت: سؤال این است در سال نوآوری و شکوفائی جایگاه هنرمندان به عنوان یک هنرمند در کجاست در حالی که هنرمند جلودار و پرچمدار جامعه است.

وی با بیان این که هنر به مفهوم کامل آن در جامعه کنونی هنوز نقش خود را به خوبی پیدا نکرده است خاطرنشان ساخت: هنرمند باید پیام آسمانی را بگیرد و به زمینیان برساند.

وی تاکید کرد: هنر باید کارآفرین و نقش آفرین باشد که راه حل آن پرداختن به هنر بومی و محلی و ملی این سرزمین با پشتوانه فکری و عقیدتی است.

مهندس قهرمانی استاندار گیلان نیز در این همایش هنرمندان را بهترین و آگاه ترین قشر جامعه دانست و گفت: در تاریخ فرهنگ و ادب کشور هنرمندان بسیاری وجود داشته اند که تنها آنهایی ماندگار شدند که درد جامعه و مشکلات روز را درک کردند.

وی تصریح کرد: هنرمند واقعی باید نسبت به دردها و رنجهای مردم بی تفاوت نباشد و در نشان دادن نیازهای جامعه تلاش کند.

سرهنگ حسن دقیق روحی مدیر مرکز بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان نیز در این همایش ضمن اعلام برنامه های سال جاری این مرکز، برگزاری جلسات هم اندیشی و نقد و تحلیل آثار هنری هنرمندان بسیجی و اردوی راهیان نور، مشارکت بسیج هنرمندان در برنامه های هنری ادبی استان، جمع آوری سوابق و آثار شهدای هنرمند و راه اندازی کانونهای بسیج هنرمندان در شهرها را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.