آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
حوادث
۱۵

تجلیل هاشمی شاهرودی از گام های مثبت اقتصادی دولت نهم

دولت نهم گام های خوبی در بخش اقتصادی برداشته و توجه بیشتری به این امر داشته، که امیدواریم موفق شود.

به گزارش خبرگزاری ها، رئیس قوه قضاییه که در نوزدهمین جلسه دور دوم دیدارهای استانی ازطریق ویدیوکنفرانس با مسئولان قضایی سیستان و بلوچستان گفت وگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: این تلاش ها و بحث سیاست های اصل 44 که توسط رهبر معظم انقلاب، ابلاغ شد باید عملیاتی شوند تا بخش عظیمی از مشکلات کشور برطرف شود.

آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی درباره پیشگیری از وقوع جرایم در کشور گفت: همه فکر می کنند از طریق محاکم، کثرت قضات و مجازات های سخت تر، می توان مشکلات حقوقی را درمان کرد درحالی که ساختارهایی مانند بانک، گمرک و قوانین مختلف باید اصلاح شود.

وی با اشاره به لزوم اصلاح قوانین انبوه سازی، از اینکه خرید و فروش املاک درکشور امنیت ندارد، اظهارتاسف کرد.

رئیس قوه قضاییه درباره جلوگیری از پولشویی اظهار عقیده کرد: در همه دنیا جلوی پولشویی را از راه سیستم بانکی می گیرند نه سیستم قضایی.

شاهرودی ادامه داد: درکشورهای دیگر، اگر فردی پول زیادی به بانک ببرد به راحتی از او نمی پذیرند و اول مستندات به وجود آمدن آن پول را پیگیری می کنند اما در کشورما اگر فردی، یک گونی پول هم به بانک ببرد، فورا استقبال می کنند تا مبادا دارنده پول به شعبه دیگری برود.

وی بار دیگر بر لزوم تامین بهداشت حقوقی تاکید کرد و راه پیشگیری از وقوع جرم ها را اصلاح قوانین و همدلی مسئولان برای احقاق حقوق مردم دانست.

بنابراین گزارش دراین دیدار، رئیس قوه قضاییه به 23 پرونده رسیدگی کرد که از این تعداد، 21 پرونده مربوط به مسائل کیفری و دو مورد دیگر حقوقی بود که آیت الله شاهرودی برای 18 پرونده پیشنهاد عفو و برای پنج مورد دیگر تقاضای بررسی مجدد کرد.