آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
حوادث
۱۵

بزرگترین تقاطع غیر همسطح شمال کشور در انزلی احداث می شود

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی از احداث بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

دکتر «کمال فیروزآبادی» روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این تقاطع در مسیر چهارخطه حسن رود- زیباکنار و به منظور اتصال بندربزرگ کاسپین به مسیر بزرگراه امام زاده هاشم-انزلی، رشت-انزلی احداث می شود.

وی اظهار داشت: این تقاطع از اهمیت سازه ای و فنی خاصی برخوردار است و به موازات شبکه ریلی بندر کاسپین به شبکه ریلی کشور احداث می شود.

وی افزود: طول پل اصلی این تقاطع به میزان 750 متر با چهار خط عبور ترافیکی به صورت دو باند رفت و برگشت طراحی شده که از اهمیت بسزایی در کاهش بار ترافیکی منطقه برخوردار است.

دکتر فیروزآبادی اعتبار اجرای این پروژه را 150 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به تجربه و توان فنی بالای پیمانکار انتخاب شده برای اجرای این طرح، پیش بینی می شود که این پروژه ظرف مدت 18 ماه به پایان برسد.

وی همچنین از احداث ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: این ساختمان در فضایی با زیربنای یک هزارو150 متر مربع و در هفت طبقه، با اعتباری بالغ بر 146 میلیارد ریال ظرف مدت 24 ماه احداث می شود.

این مقام مسئول منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: دو پروژه فوق الذکر به همراه پروژه بزرگ احداث بندرگاه کاسپین به عنوان بزرگترین بندرگاه شمال کشور، مهمترین پروژه های منطقه آزاد انزلی در نیمه دوم امسال است.