آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۳
تصویر روز
۱۰

ترفند نخ نما شده برای فروش یک فیلم فمنیستی

تهیه کنندگان یک فیلم سینمایی که به دلیل عدم استقبال مردم از اثرشان، عصبانی هستند با توسل به ترفندی نخ نما شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به پایین کشیدن آگهی های فیلم خود از بیلبوردها متهم می کنند.

فیلم «سه زن» ساخته منیژه حکمت ،که در کارنامه خود، کارگردانی فیلم فمنیستی «زندان زنان» را دارد در 16 روز اکران عمومی در 11 سینمای تهران- که تا روز چهاردهم اکران، 13 سینما بوده- 110 میلیون تومان فروخته در حالی که فیلم های دعوت و کنعان در همین مدت و با همین تعداد سینما به ترتیب 400 و 200 میلیون تومان فروخته اند.

استقبال کم تماشاچیان سینما از فیلم فمنیستی «سه زن» موجب برگردانده شدن آن از سوی سینماها و جایگزینی فیلم های پرمخاطب حال حاضر با آن شده است اما تهیه کنندگان فیلم به جای پذیرش این واقعیت که فیلمشان قدرت رقابت با فیلم های درحال اکران را ندارد، با مظلوم نمایی، به دنبال بالابردن فروش اثر خود هستند.

گفتنی است عوامل فیلم سه زن از طرحی در تبلیغات خود بهره گرفته اند که طرح مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبوده است. این وزارتخانه اعلام کرد در صورت استفاده از طرح مصوب، تبلیغات این فیلم بدون اشکال است.