آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

زمان، زمان «شما» نیست

احمد زیدآبادی، مسئول گروه غیرقانونی موسوم به ادوار تحکیم از آقای خاتمی خواست که به تردیدهای خود پایان داده و کاندید ریاست جمهوری نشود.

در همین رابطه زیدآبادی اظهار داشت: «آقای خاتمی برای حضور در صحنه رقابت انتخاباتی کاملا مردد و دو دل است.

تردیدهای آقای خاتمی کاملا قابل درک است، اما لازم است که او هر چه سریعتر- مثلا تا دو هفته دیگر- بر شک و تردید خود غلبه کند و تصمیم نهایی را بگیرد، در غیر این صورت، هم فرصت محدود تحرک سیاسی در ماههای مشرف به انتخابات را از نیروهای سیاسی خواهد گرفت و هم اصولا بحث آمدن یا نیامدنش لوث خواهد شد.

همه ما می دانیم که هر پدیده ای در این عالم ظرفیتی دارد و چون به حد اشباع برسد، نتیجه عکس می دهد.

بحث درباره آمدن یا نیامدن یک نامزد انتخاباتی از جمله آقای خاتمی نیز ظرفیت خاص خود را دارد و مسلما نمی توان آن را برای ماهها مثلا تا بهمن و اسفند ادامه داد و هر روز در رسانه ها شاهد خبرها و تحلیل هایی ضد و نقیض حاکی از ورود یا عدم ورود وی به عرصه رقابت انتخاباتی بود.

وی افزود؛ من پیش از این به جناب خاتمی توصیه کرده ام که بر تردید خود غلبه کند و وارد صحنه انتخابات نشود، چرا که زمان، زمان ایشان نیست و از پیروزی احتمالی در انتخابات به سبک و شیوه گذشته جز رنج و حرمان نصیب وی و حامیان نخواهد شد.

گفتنی است شکست خاتمی در انتخابات دهم یکی از نگرانی های اصلی برخی از مدعیان اصلاحات است. این عده با اشاره به پیروزی های پی در پی اصولگرایان شکست آقای خاتمی را قطعی دانسته و شرکت وی در انتخابات دهم را یک ریسک بزرگ ارزیابی می کنند.