آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
اخبار کشور
۳

بزودی سامانه الکترونیکی کاریابی در کشور راه اندازی می شود

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت کار و امور اجتماعی از طراحی سامانه الکترونیکی کاریابی در کشور خبر داد و گفت: به زودی این طرح در تهران راه اندازی می شود و در آینده سراسر کشور را در برخواهد گرفت.

علیرضا ولی پور در گردهمایی مدیران دفاتر مشاوره شغلی کاریابی غرب کشور در سنندج دسترسی آسان به بازار کار برای بیکاران را سیاست محوری وزارت کار دانست و گفت: در حال حاضر 800 موسسه کاریابی داخلی و 30 موسسه بین المللی در کشور برای دسترسی سریع نیروی انسانی کار در کشور فعالیت دارند که سهم کردستان از این تعداد 16 موسسه کاریابی است.

وی اظهار داشت: باید برای موسسات کاریابی امکانات و اختیارات لازم را فراهم آورد تا شاهد شکوفایی، توسعه و آبادانی کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته به ازای هر 50 هزار نفر یکم موسسه کاریابی وجود دارد که این میزان در کشورهای در حال توسعه برای هر 120 هزار نفر یک موسسه فعال است.

در این گردهمایی 700 نفر از مدیران دفاتر مشاوره شغلی کاریابی از استان های کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان آموزش های لازم را در زمینه قوانین کار و مشاوره کارآفرینی و شیوه های کاریابی فرا گرفتند.