آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
اخبار کشور
۳

با حضور وزیر نیرو صورت گرفت آغاز احداث و بهره برداری از 3 طرح عمرانی در هرمزگان و فارس

با حضور وزیر نیرو دو طرح عمرانی در استان هرمزگان و فارس مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات احداث سد «هایقر» فیروزآباد استان فارس شروع شد.

به گزارش ایرنا پرویز فتاح در مراسم بهره برداری از آب شیرین کن 10 هزار متر مکعبی بندرلنگه گفت: در دولت نهم مشکل آب و برق شهرستان های غرب هرمزگان از جمله بندرلنگه و پارسیان برطرف می شود.

وی افزود: یکی از شعارهای اساسی دولت نهم «اجرای عدالت» در مناطق مختلف کشور بخصوص نقاط محروم بوده که بندرلنگه یکی از همین مناطق است این شهر سالیان زیادی با کمبود آب شرب مواجه بوده و دولت برای رفع این مشکل اهتمام ویژه کرده است.

وی با اشاره به بازدید از طرح آبرسانی «محرم» گفت: امید است تا پایان نیمه اول سال آینده از طریق این طرح، آبرسانی به بندرعباس انجام شود. طرح آب شیرین کن 10 هزار متر مکعبی بندرلنگه توسط بخش خصوصی با هزینه 70 میلیارد ریال جمعه به بهره برداری رسید. از سوی دیگر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه برق ایران گزارش داد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید. این بخش نیروگاه، توان تولید 480 مگاوات برق را دارد و هزینه آن بیش از 5100 میلیارد ریال شده است. در همین حال خبرنگار کیهان از فیروزآباد فارس گزارش داد: با حضور وزیر نیرو - استاندار فارس - مدیرعامل آب منطقه ای فارس -مسئولان استانی و شهرستانی عملیات احداث سد «هایقر» بر روی رودخانه هایقر فیروزآباد آغاز شد.

مهندس رضاییان مدیرعامل آب منطقه ای فارس با ارائه گزارش اعلام کرد: این دهمین سدی است که در استان فارس احداث می شود و از مصوبات سفر ریاست جمهوری است. این سد علاوه بر کنترل سیلاب ها تامین کننده آب شرب و آب مورد نیاز صنعتی منطقه پارس جنوبی شهرستان های جم - عسلویه -لامرد است. وی افزود بخش عمده آب این سد در زمینه صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و پیش بینی کرده ایم با مشارکت وزارت نفت طی 4 سال به بهره برداری برسد.