آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
اخبار کشور
۳

آیت الله مکارم شیرازی: جهان تشنه شنیدن پیام تشیع است

آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» گفت: امروز مردم جهان تشنه شنیدن پیام تشیع هستند.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در همایش بین المللی مطالعات استراتژیک تشیع از نگاه خاورشناسان که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: باید درخصوص گسترش فرهنگ اسلام به ویژه اهل بیت(ع) بیش از پیش تلاش کنیم.

وی بر اهمیت برگزاری نشست هایی در زمینه معرفی فرهنگ تشیع و نوع نگاه خاورشناسان تاکید کرد و گفت: نقش تشیع در جهان بعد از شکست آمریکا در عراق و شکست اسرائیل در لبنان از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اکنون که جهان درصدد تحقیق و بررسی درخصوص مذهب تشیع است، فرصت مغتنمی است تا با برگزاری چنین همایش هایی حقانیت شیعه را ثابت کرده و پیام اسلام و تشیع را به جهانیان برسانیم.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وهابی ها از وجود کتاب های شیعه در منابع و کتابخانه های خود واهمه دارند، گفت: شیعه به دلیل حقانیت خود از وجود منابع دیگر هیچ هراسی ندارد. این درحالی است که وهابی ها با عقاید و افکار افراطی و انحرافی خود مبنی بر قتل و غارت شیعیان، می کوشند تا تشیع و دیگر مذاهب اسلامی را تخریب کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اسلام دین جهانی است که براساس اصول عقلانی و منطقی استوار شده است.

براساس همین گزارش همایش بین المللی مطالعات استراتژیک شیعه از نگاه خاورشناسان پنجشنبه گذشته با حضور اندیشمندان و خاورشناسان داخلی و خارجی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم شروع به کار کرد.

به گفته حجت الاسلام دکتر محمدرضا بارانی دبیر این همایش تاکنون 80 مقاله و چکیده تخصصی از محققان و خاورشناسان داخلی و خاص رجی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از میان آنها 40 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شده است که چهار جلد کتاب و مجموعه آن چاپ و منتشر خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی خاورشناسان در سطح جهان و تبیین و بررسی آثار و دیدگاه های آنان ذکر کرد.