آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
اخبار کشور
۳

مشاور عالی سپاه پاسداران: ایران در تسلیحات نظامی به خودکفایی کامل رسید

جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه بوده و در تسلیحات نظامی اعم از خودروهای زرهی، مخابرات و توپخانه به خودکفایی کامل رسیده است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حاج «حسین همدانی» مشاور عالی سپاه پاسداران و جانشین فرمانده بسیج کشور در حاشیه نخستین مجمع رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان عرصه های نبرد در همدان ضمن اعلام این مطلب افزود: این ها توان اصلی ما را نشان نمی دهد بلکه امام خمینی(ره) توان اصلی را با ارتش 20 میلیونی به رخ جهان کشید.

وی تصریح کرد: امروز مهندسان شیمی کشورمان در بخشهای علمی و صنعتی توانستند توان موشکی و دفاعی کشور را بالاتر ببرند.

وی گفت: محاصره کشورمان پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دشمنان انقلاب و استکبار جهانی علیه ملت ایران صورت گرفت که در آن موقع معمار کبیر انقلاب فرمود این محاصره یک نعمت الهی است.

وی خاطرنشان کرد: پس از سالها فشار اقتصادی آن هم در دوران دفاع مقدس و حملات رژیم بعث و تهدیدهای بین المللی در 10 سال نخست پس از انقلاب توانستیم در تسلیحات نظامی نوآوری، خلاقیت و ابتکار را به رخ جهانیان بکشیم.

وی گفت: با همان تجربه در دهه های دوم و سوم دوران شکوفایی را داشتیم و امروز نیروهای مسلح کاملاتجهیز شده و به عنوان یک ارتش عمق دار دفاعی و مردمی و متکی به مردم نه تنها به خودکفایی رسیده بلکه قادر است تسلیحات و نیازمندیهای ارتشهای آزادی بخش و دوست را نیز تامین کند.

وی در پایان افزود: به سرعت تکنولوژی ها و توانمندیهای تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران افزایش می یابد.