آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
اخبار کشور
۱۴

عزاداری پرشکوه سالروز شهادت امام صادق(ع) در شهرهای مذهبی

در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان جهان، شهرهای ایران غرق حزن و اندوه بود و دستجات عزاداری با حضور در صحن مطهر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به عزاداری پرداختند.

در سالروز شهادت امام صادق(ع) مردم مسلمان ایران با حضور در مساجد، تکیه ها و حسینیه ها به عزاداری پرداختند و ارادت خویش را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند. به گزارش ایرنا بیرق های سیاه بر سر در ادارات، مدارس و سایر اماکن دولتی و غیردولتی مشهد نصب شده و رواق ها و گلدسته های حرم مطهر امام رضا(ع) پرچم های سیاه در اهتزاز بود. بارگاه منور رضوی مملو از خیل عظیم شیفگان خاندان عصمت و طهارت بود هیئت های عزاداری که از شهرهای مختلف کشور به مشهد آمده بودند در کنار دستجات عزاداری این شهر، ارادت خود را به ساحت مقدس امام صادق(ع) به نمایش گذاشتند. جوانان شهر مشهد نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی در اطراف حرم مطهر، از عزاداران پذیرایی کردند. از سوی دیگر خبرگزاری فارس خبر داد در سالروز شهادت امام صادق(ع) قم میزبان ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت بود. در شب شهادت ششمین امام شیعیان هیئت های عزاداری به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت کردند و در آنجا به سینه زنی و عزاداری پرداختند. همچنین مراسم عزاداری و روضه خوانی در بیوت مراجع تقلید، مساجد و تکیه ها و حسینیه ها برگزار شد و مردم به عزاداری پرداختند.

براساس گزارش همین خبرگزاری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در مراسم عزاداری امام جعفرصادق(ع) به قم رفته بود، در مراسم عزاداری بیت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، دفتر آیت الله وحیدخراسانی، و دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در قم شرکت کرد.

همچنین آیت الله حسین وحید خراسانی و لطف الله صافی گلپایگانی برای عرض تسلیت شهادت امام صادق(ع) به پیشگاه حضرت فاطمه معصومه(س) از دفتر و منزل خود تا حرم مطهر پیاده همراه با عزاداران حرکت کردند. در همین حال ایرنا از برگزاری مراسم عزاداری شهادت ششمین امام شیعیان در حرم حضرت عبدالعظیم خبر داد.