آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
اخبار خارجی
۱۶

چها رسوی پنج قا ره

پایان درگیری ها

تایلند و کامبوج اعلام کردند که درگیری های مرزی شان تمام شده است. رهبران و وزیران خارجه تایلند و کامبوج در حاشیه نشست سران آسیا، اروپا که در چین برگزار شد اظهار داشتند که ما فقط همسایه نیستیم بلکه دوستان خوبی هستیم و برای حل مشکل مرزی خود به هر مکانیسمی متوسل خواهیم شد.

ملکه زیبایی بیچاره

رئیس جمهور ونزوئلاگفت، سارا پیلن یار انتخاباتی مک کین نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا یک ملکه زیبایی بیچاره و رقت انگیز است. چاوز افزود، پیلن بیچاره ای است که نمی داند چه می گوید و باید برای این یار انتخاباتی افسوس خورد زیرا ملکه زیبایی است که نقش مجسمه ای کوچک را به وی داده اند.

فشار بر ترکیه

یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد که اگر ترکیه خواهان عضویت در اتحادیه اروپاست باید اصلاحات مورد نظر این اتحادیه را با سرعت بیشتری انجام بدهد.

روزنامه حریت با چاپ این خبر افزود، اصلاحات مد نظر اتحادیه اروپا، اصلاحات اساسی در بخش های سیاسی و اقتصادی است که ترکیه باید بپذیرد. ترکیه همچنین باید قوانین موجود در اتحادیه اروپا را نیز قبول کند.

انتقال مخفیانه اورانیوم

بیش از 340 پوند اورانیوم غنی سازی شده که برای استفاده در تسلیحات هسته ای به کار گرفته می شود به طور مخفیانه از مجارستان به روسیه منتقل شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر افزود، این محموله عظیم تحت تدابیر امنیتی شدید به بندر روسی «مورمانسک» انتقال یافته است.