آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
اخبار خارجی
۱۶

2 آلمانی در کابل با گلوله افراد مسلح به قتل رسیدند

افراد مسلح دو آلمانی و یک افغان را در کابل به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، یکی از مقامات پلیس افغانستان روز گذشته از کشته شدن دو آلمانی و یک افغان در مقابل یک شرکت حمل و نقل بین المللی در کابل خبر داد.

ژنرال «علی صالح احمدزی» معاون رئیس پلیس ولایت کابل گفت که این شهروند افغان و این دو آلمانی که برای شرکت حمل و نقل بین المللی «دی اچ ال» کار می کردند، با شلیک گلوله از سوی افراد مسلح، در مقابل دفتر این شرکت جان باختند.

یکی دیگر از مقامات ارشد پلیس کابل که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: این تیراندازی پس از مشاجره میان خارجی ها و محافظان افغان آنها به وقوع پیوست.

پس از کشته شدن یک کارگر دو رگه انگلیسی- آفریقای جنوبی در روز دوشنبه هفته گذشته این حادثه دومین تیراندازی مرگبار در کابل بوده است.از سوی دیگر، وزیر خارجه افغانستان گفت که دولت کرزای حاضر به گفت وگو با طالبان برای خاتمه سریع حملات آنها است، اما این امر با چند شرط از جمله پذیرش قانون اساسی از سوی آنان عملی خواهد شد.بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، «رنگین دادفر سپنتا» وزیر خارجه افغانستان، در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: صلح نیازمند گفت وگو با اپوزیسیون مسلح از جمله طالبان است، اما برخی خطوط هستند که نمی توان و نباید از آنها گذر کرد؛ یکی از آنها قانون اساسی است.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «بیش از 1000 تن از معترضان افغان در تظاهرات خود در شرق افغانستان شعارهایی بر ضد طالبان سر دادند. تظاهرکنندگان به کشته شدن 26 مرد جوان از قبیله خود معترض بودند.»

تظاهرات روز جمعه در استان لقمان واقع در شرق افغانستان یکی از بزرگترین تجمع های ضدطالبان از زمان سقوط رژیم طالبان در سال 2001 در پی حمله آمریکا به افغانستان محسوب می شود.

نیروهای طالبان یکشنبه هفته گذشته اتوبوسی را در منطقه می وند (منطقه تحت کنترل شبه نظامیان) در استان قندهار متوقف کردند و 26 تن از مسافران آن را به قتل رساندند.

در این حمله، شبه نظامیان طالبان سر شش تن از قربانیان را بریدند. یک سخنگوی طالبان اظهار داشت، این افراد به خاطر عضویت در نیروهای امنیتی افغانستان کشته شدند.

اما مقامات افغانستان اعلام کردند، در اتوبوس مذکور هیچ سربازی حضور نداشته است و طالبان تنها غیرنظامیان بی گناهی را که برای پیدا کردن کار در حال سفر به ایران بوده اند کشته است.