آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
شهرستان ها
۱۱

برگزاری کارگاه تخصصی مدیران شهرسازی و معماری استانهای سراسر کشور در شهرکرد

کارگاه تخصصی مدیران شهرسازی و معماری استانهای سراسر کشور با حضور معاونان و مدیران ستادی وزارت مسکن و شهرسازی در شهرکرد برگزار شد.

رجبعلی صادقی استاندار استان چهارمحال و بختیاری گفت: واگذاری زمین های 99 ساله یکی از راهکارهای کاهش قیمت مسکن بخصوص زمین است که در تمامی شهرهای استان زیرساخت های این امر فراهم شده است.

وی تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح مسکن مهر یکی از استانهای پیشتاز کشور است.

وی توجه دولت به بافت های فرسوده شهرها و تخصیص اعتبار برای احیا بافت های فرسوده را یکی دیگر از راهکارهای شهرسازی و استفاده از سازه های مستحکم در ساخت و سازها عنوان کرد.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری نیز گفت: این نشست دو روزه به منظور برنامه ریزی و تحقق تکالیف جدیدی است که قانون گذار به لحاظ ضمانت و ارتقاء از فرهنگ غنی ایران اسلامی و هویت ملی در حوزه معماری و شهرسازی در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به عهده وزارت مسکن و شهرسازی گذاشته است.

اصغر مجیدی افزود: ارزیابی طرح های مسکن، اصول شهرسازی و معماری، طراحی شهری و معماری، نظارت و شرح خدمات تهیه طرح های توسعه و عمران، نحوه بکارگیری اعضای نظام مهندسی، بررسی قانون حفظ کاربری اراضی، ارزیابی آثار متقابل پروژه های مسکن مهر از محورهای اصلی این نشست است.