آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
شهرستان ها
۱۱

چهارمین جشنواره ملی آشپزی ایرانی 14 آبان در زنجان برگزار می شود

چهارمین جشنواره ملی آش و آشپزی ایرانی در زنجان برگزار می شود.

این جشنواره از چهارده آبان به مدت یک هفته در محوطه پارک ملت با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شهرداری زنجان و مؤسسه فرهنگی و هنری طریقت نور اشراق برپا می شود.

در جشنواره امسال در ساختاری جدید شرکت کنندگان می توانند در دو بخش آزاد و موضوعی به رقابت بپردازند، در بخش اول آشپزها در منزل اقدام به طبخ کرده و در ساعتی معین در محل جشنواره حضور پیدا می کنند و در بخش موضوعی نیز مواد لازم برای پخت آش توسط دبیرخانه به آنها ارائه و در مدت زمان 200 دقیقه باید غذای موضوع مسابقه آماده شود.

در این نمایشگاه 220 غرفه برپا خواهد بود که 160 غرفه برای ارائه صنایع دستی استان های مختلف برای ارائه سوغات های محلی و صنایع غذایی به معرض نمایش و فروش درنظر گرفته شده است.

برخلاف سال های گذشته در این غرفه ها فقط صنایع دستی مختص ایران عرضه خواهد شد و در 20 غرفه آش پخته و به فروش می رسد، 10 غرفه نیز برای مسابقات، پنج غرفه جهت ارائه مجلات مربوط به غذا و آشپزی و 25 غرفه نیز برای سازمان های میراث فرهنگی درنظر گرفته شده است. بنابه اظهار مسئولان نمایشگاه در 25 غرفه سفره های رنگی ایرانی که هرکدام نماد یکی از مناسبت های کهن، مناسبت های ملی، دینی و مذهبی، قومی و قبیله ای و سوغات های ممتاز و مخصوص و شناسنامه دار ملی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.