آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
شهرستان ها
۱۱

مدیرکل بنیاد مسکن استان: 4 هزار واحد مسکونی روستایی در قزوین بازسازی می شود

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین طی سال جاری 4 هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین بهسازی و بازسازی می شود.

احمد حاجی زاده با اعلام این خبر افزود: با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر بهسازی و نوسازی دومیلیون واحد مسکونی طی برنامه چهارم و پنجم توسعه سالانه باید 200 هزار واحد مسکونی روستایی احداث شود.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته استان قزوین نیز اقداماتی را برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی داشته است که در سال اول 7 هزار و در سال دوم 3700 و در سال سوم 5 هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: استان قزوین دارای 80 هزار واحد مسکونی روستایی است که از این تعداد 30 هزار واحد مسکونی توسط مردم با استفاده از مصالح مرغوب ساخت و ساز و مقاوم سازی شده است.

وی افزود: 50 هزار واحد مسکونی باقی مانده است که در حدود 18 هزار واحد از محل اعتبارات بازسازی ساخت و ساز شده و 15 هزار واحد نیز از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی انجام می شود.

حاجی زاده اعلام کرد: افق طرح تا سال 94 است که ما سریع تر از برنامه تعیین شده واحدهای مسکونی روستایی را بازسازی خواهیم کرد.

وی در پایان در خصوص میزان تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی بیان داشت: طی سال گذشته 65 میلیون ریال برای این منظور تسهیلات پرداخت می شد که در سال جاری این مقدار تسهیلات به 75 میلیون ریال افزایش یافته است.