آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
حوادث
۱۵

با حضور 700 جراح از سراسر کشور کنگره جامعه جراحان ایران در مشهد برپا شد

کنگره جامعه جراحان ایران با حضور 700 نفر از جراحان رشته های مختلف پزشکی روز پنجشنبه در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

طی سه روز برگزاری این کنگره، حدود 100 مقاله در رشته های مختلف جراحی در قالب سخنرانی و پوستر توسط جراحان و استادان دانشگاههای علوم پزشکی کشور در شش تالار بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان قائم(عج) مشهد ارایه شد.

رئیس جامعه جراحان ایران در مراسم افتتاح این کنگره گفت: جامعه جراحان ایران با هدف ارتقاء دانش جراحی و پزشکی کشور از سال 63 شکل گرفته و در این راستا هر سال کنگره های سراسری و میان دوره ای در تهران و سایر استانها برگزار می شود.

دکتر «ایرج فاضل» با اشاره به مشکلات و چالشهای پیش روی رشته جراحی اظهار داشت: انفرادی کارکردن و بی تفاوت بودن یکی از آفتهای گریبانگیر است و امروز بیش از هر زمانی نیاز است جراحان با هم باشند زیرا از طریق باهم بودن می توانیم مشکلات را بررسی و از حقوق خود و در نهایت بیماران دفاع کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران ادامه داد: چرا باید حسرت این را داشته باشیم که در دنیا پزشک جراحی نیست که تنها کار کند بلکه آنها با کارگروهی بهتر کار می کنند، بیشتر مطالعه می کنند و به فکر استراحت و آسایش خود نیز هستند.

دبیر کنگره جامعه جراحان ایران نیز گفت: این کنگره با هدف ارتقای سطح علمی جراحان کشور و تبادل تجربیات و اطلاعات بین آنها هر سال در شهرهای مختلف برگزار می شود و جامعه جراحان شاخه خراسان سومین بار است که میزبان این کنگره است.

دکتر رضا باقری یادآور شد که در این کنگره کل گروه های جراحی به جز جراحی چشم اعم از جراحیهای عمومی و تخصصی در رشته های قلب و عروق، پلاستیک، اطفال، ارولوژی، تراکس (قفسه سینه)، ارتوپدی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی و مغز و اعصاب حضور دارند.