آرشیو یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۴
حوادث
۱۵

در دیدار با وزیرخارجه استرالیا قالیباف: مردم و مسئولان ایران درباره انرژی هسته ای هم نظرند

ایران یک بار غنی سازی را بصورت داوطلبانه تعلیق کرد اما دیدید که بهانه جویان، فشارها را بیشتر کردند.

به گزارش ایسنا شهردار تهران که در اجلاس شهرداران کلان شهرهای آسیایی در سیدنی شرکت کرده است طی دیدار با وزیر امور خارجه استرالیا با بیان این مطلب افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که علاوه بر تبیین سیاست های کلان و رهبری کشور، رهبری امور مذهبی را نیز برعهده دارند، بارها تاکید کرده اند، اساسا حرکت به سمت تولید سلاح های کشتارجمعی یا هسته ای در تضاد با فرامین و توصیه های دین مبین اسلام است.

محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه دنیا باید به این باور برسد که این امر، باور ایرانیان است ادامه داد: در عین حال دنیا باید بداند که انرژی هسته ای صلح آمیز خواست مشترک مردم و مسئولان ایران است.

وی تاکید کرد: امروز مردم ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای هم نظر هستند و نمی توان با فشار و تهدید، عقیده آنها را تغییر داد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه می توان با اتخاذ روش های فعالانه در جهت جلب اعتماد بین المللی حرکت های مفیدی صورت داد تصریح کرد: تعلیق غنی سازی یکبار به صورت داوطلبانه توسط جمهوری اسلامی ایران به اجرا درآمد اما دیدید که در نگاه بهانه جویان، تغییری ایجاد نشد و باز هم فشار بر مردم ایران، افزایش یافت.

قالیباف خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که همیشه آماده گفت وگو برای رفع سوءتفاهم ها است و ایرانیان مردمانی صلح طلب و پیگیر صلح و آرامش جهانی اند.

در این دیدار استیفن اسمیت، وزیر امورخارجه استرالیا با اشاره به روند مطلوب توسعه پایتخت ایران، ابراز امیدواری کرد که بتواند تهران را از نزدیک ببیند.

وی افزود: به اعتقاد ما تهران، ظرفیت ایفا کردن نقش جدی در منطقه خاورمیانه را دارد.

همچنین شهردار تهران در حاشیه اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی با شهرداران سئول، استکهلم، جاکارتا، بمبئی و رئیس شورای شهر پاریس دیدار کرد.

قالیباف دعوتنامه های مربوط به اجلاس ماه نوامبر شهرداران کلانشهرهای آسیایی را که قرار است اواخر ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار شود طی مراسمی به شهردار های حاضر در سیدنی، تقدیم کرد.