آرشیو دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۳
اقتصاد
۴

3 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به پروژه های نیروگاهی اختصاص می یابد

گروه اقتصاد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، از مصوبه جدید دولت برای اختصاص 3 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای پروژه های نیروگاهی کشور خبر داد و پیش بینی کرد با اجرایی شدن این مصوبه، صنعت برق در آینده مشکلی نخواهد داشت.

عباس علی آبادی در گفتگو با مهر ضمن اعلام اختصاص 3 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای پروژه های نیروگاهی کشور گفت: دولت در مصوبات اخیر خود، تسهیلات خوبی برای صنعت برق درنظر گرفته که با اجرایی شدن آن، به طور قطع صنعت برق در آینده مشکلی نخواهد داشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: به نظر می رسد اگر این رویکرد و اقدامات به مرحله عمل برسد، بی تردید صنعت برق طی سال های آتی مشکلی نخواهد داشت. این در حالی است که مطابق قانون، مابه التفاوت نرخ تکلیفی برق را که مردم می پردازند، دولت باید از محل حساب ذخیره ارزی به وزارت نیرو پرداخت کند. اگر این اتفاق بیفتد، هرچند آن تاثیری را که قیمت می تواند روی کنترل مصرف داشته باشد، ندارد، اما صنعت برای توسعه و سرمایه گذاری خود به منابع لازم دست می یابد.وی تصریح کرد: با توجه به این که دولت، همزمان طرح اصلاحات اقتصادی را در قالب طرح تحول اقتصادی به طور قطعی در حال انجام داشته و از این محل، تنظیمات لازم را برای مصرف کنندگان در نظر گرفته است، برای تامین نیاز صنعت برق نیز در جهت انجام وظایف خود، راهکاری پیشنهاد کرده که می تواند مشکلات ما را حل کند.