آرشیو شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۷
صفحه آخر
۲۰
خنده جام

لطفا سنگ اندازی نکنید!

رضا رفیع

باید هوای همدیگر را داشته باشیم و با رعایت موازین لازم دست در دست هم دهیم به مهر،میهن خویش را کنیم آباد.اگر از حزب آبادگران ایران هم بپرسید، بی شک همین را خواهند گفت که ما در کمال تواضع عرض کردیم. الان، اوضاع اقتصاد جهانی و حومه آن به هم ریخته ولی این به هم ریختگی خوشبختانه هیچ تاثیری بر اقتصاد ما و سوپر سر کوچه ما ندارد. بلکه بر عکس، این اوضاع اقتصادی شفاف ماست که بر زیر و روی اقتصاد آنها اثرگذار است. چنان که اگر قیمت نفت ما بکشد پایین، اقتصاد آنها بحرانش می کشد بالا؛ و حتی اگر نرخ سکه ما بیایید پایین، دلار آنها می رود بالا. و همه مان این روزها سخت شاهدیم که چگونه دارد بالامی رود.

زبان حال غلط دلار:ما ز بالاییم و بالامی رویم!...

در چنین وضعیتی، همه ما باید هوای همدیگر را داشته باشیم و فقط به فکر کار باشیم و کار. حتی اگر شده شلوار جین بپوشیم که اتو نمی خواهد و از هر جهت لباس کار است. آستانه پارگی اش هم کم است. این بهتر از مانع تراشی سر راه هم و سنگ انداختن توی کاسه و کوزه هم است. یک نمونه از سنگ اندازی های اخیر، همین موضوع امضا نکردن رسید دومی که زیر رسید اول کمک به مساجد حوزه های انتخابیه نمایندگان عزیز کشور پنهان بوده و متن آن حکایت از انصراف بموقع نماینده مورد نظر از طرح استیضاح وزیر کشور خطاب به رئیس مجلس داشته که نمی خواهیم نامش فاش شود. مگر چه گناهی کرده این مدیر کل پارلمانی دولت که این گونه باید «تاب تاب عباسی» شود؟ بنده خدا دو رسید به نمایندگان شرکت کننده در طرح استیضاح وزیر کشور داده جهت امضا که رسید رویی مربوط به کمک 5میلیون تومانی به مساجد بوده و رسید زیرین مربوط به انصراف از استیضاح وزیر کشور.

بعد هم خودش سریعا گفته که پشیمانم و گول خوردم. لعنت بر شیطان رجیم. عینهو جنابی که بابت مدرک اشتباهی اش عذرخواهی کرد و گفت که تمامش کنید لطفا!... این قدر سر و صدا برپا نکنید. سنگ اندازی درست نیست، آن هم سنگ درشت. شما که این طوری بکنید، از بقیه چه انتظاری می شود داشت؟...

هشدار دوستانه: «اگر زباغ رعیت ملک خورد سیبی / بر آورند غلامان او درخت از بیخ»